15 Wrz

Jak wyglądać powinna dobrze zaprojektowana etykieta?

Spread the love

W dobie XXI wieku konkurencja ogromna jest w niemal każdej branży, co widać zresztą po dostępnych na sklepowych półkach produktach spożywczych i wielu innych artykułach. Skoro konsument ma tak szeroki wybór, logiczne jest, że dany produkt trzeba w jakiś sposób wyróżnić. Z pewnością ważna jest tutaj jego cena. Jednak liczą się także walory wizualne. Tutaj na pierwszy plan wysuwa się etykieta takiego produktu. Jak stworzyć etykietę, która będzie podobać się konsumentom?

Komunikacyjno-promocyjna rola etykiety

Przede wszystkim trzeba mieć na uwadze, że rola etykiety nie sprowadza się tylko do reklamowania danego produktu. W pierwszej kolejności spełnia ona funkcję informacyjną, będąc nośnikiem kluczowych o produkcie informacji. Nic dziwnego, że często połączenie funkcji marketingowej i informacyjnej jest trudne. Wiele zależy więc od kształtu, wielkości czy samego druku etykiety, która powinna być dostosowana do wymogów danego produktu.

Jak wyróżnić się z tłumu?

Dlatego też chcąc zainteresować konsumenta swoim produktem, należy go wyróżnić pośród szeregu różnych artykułów. Jak to zrobić? To zależy już od samego producenta, choć nie ulega wątpliwości, że przy braku doświadczenia o pomoc warto głosić się do specjalistów, zajmujących się produkcją takich elementów. Doskonałym przykładem będzie firma www.labelexpress.eu, w której ofercie znaleźć można wiele różnych etykiet. Tak pod względem kształtu, jak i materiału, z którego są one wykonane. Dzięki temu można stworzyć indywidualne i oryginalne etykiety właściwe dla produktu i jednocześnie go reklamujące.

W przypadku etykiet do wyboru są więc te drukowane na papierze samoprzylepnym lub zwykłym. Jedne mogą być błyszczące, a inne matowe. Kolejne mogą mieć spód nacinany lub być go pozbawione. Poza papierem nadruk etykiet możliwy jest też na foliach, a więc syntetycznych materiałach poliestrowych lub polipropylenowych. Widać więc wyraźnie, że możliwości na tej płaszczyźnie są ogromne.

Personalizacja produktu

Dla wyróżnienia produktu warto pomyśleć nad personalizacją, dzięki czemu etykieta jest skuteczniejszym medium komunikacyjnym. Przykładem mogą być krótkie hasła kierowane do konsumentów, co robi wrażenie i sprawia, że taka akcja na tle reszty się czymś wyróżnia, co przekłada się na rozpoznawalność marki.

Co zrobić, kiedy miejsca na etykiecie jest zbyt mało?

Personalizowanie etykiet to jednak nie tylko krótkie hasła. Coraz częściej spotkać na nich można także kody QR. Po ich zeskanowaniu przy użyciu smartfona konsument ma dostęp do strony internetowej produktu, na której znajdują się informacje, jakich nie udało się umieścić na etykiecie. Jednak znaleźć się tam mogą nie tylko informacje o produkcie, ale także ciekawostki dotyczące marki czy inne atrakcje, skłaniające konsumenta do dodatkowej aktywności.

Dlaczego druk cyfrowy jest najlepszy?

Etykieta to bez wątpienia jeden z najważniejszych elementów opakowania produktu, a więc warto poświęcić mu wystarczająco wiele uwagi, tak pod kątem podłoża, na jakim została ona wydrukowana, jak i znajdujących się na niej treści. Odnośnie samego druku najlepszy jest spełniający oczekiwania producentów i klientów druk cyfrowy. Pozwala on nie tylko na pełną personalizację, ale także wykonanie niewielkich nakładów, dzięki czemu przy małym wydatku finansowym z etykietami można poeksperymentować.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*