15 sie

Ochrona nabywców z POK na Allegro

[REKLAMA]

Wielu Polaków robi dziś zakupy przez internet. Wydaje się też, że z roku na rok rynek e-commerce będzie zyskiwał na popularności. Nie ma w tym nic szczególnego, ponieważ w sieci natrafić można na naprawdę ciekawe okazje, nabywając produkty w cenie znacznie niższej od tej w sklepach stacjonarnych. Ponadto taka forma zakupów jest wygodna, a transakcje realizować można o każdej porze dnia i nocy. Przy zakupach przez internet w sklepach internetowych czy na serwisach aukcyjnych, wiele pytań przez lata dotyczyło bezpieczeństwa takich transakcji. Dziś rzeczywiście są one bardzo bezpieczne, a dodatkowo serwisy oferują nabywcom specjalne program ochronne. Jednym z nich jest Program Ochrony Kupujących na serwisie Allegro. Co go charakteryzuje i kto może ubiegać się w nim o rekompensatę?

Kto może skorzystać z POK?

Allegro to największy serwis aukcyjny w Polsce, gdzie ze swoimi towarami wychodzą nie tylko przedsiębiorcy, ale również sprzedawcy prywatni, oferujący nabywcom produkty nowe, ale też używane. Lwia część takich kontrahentów jest uczciwa i nie zamierza oszukiwać swoich klientów. Przy tak dużej liczbie transakcji oszustwa są jednak czymś normalnym. Zagadnienia tytułem „zostałem oszukany na Allegro – jak odzyskać pieniądze?” nie są niczym dziwnym i sporadycznym. Kupujący na Allegro mogą się jednak czuć bezpiecznie, choć zachodzą tu pewne warunki.

Tak więc o rekompensatę mogą ubiegać się tylko ci kupujący, którzy nie łamią zasad serwisu Allegro oraz nie mają ujemnego salda. Ponadto rekompensata dotyczy tylko tych zakupów, za które zapłacono przelewem bankowym lub skorzystano z opcji szybkich płatności elektronicznych. O rekompensatę nie mogą więc ubiegać się ci, którzy wybrali formę zapłaty przy odbiorze towaru, płacąc przewoźnikowi w gotówce.

Drugim warunkiem jest sam towar. Rekompensata należy się kupującym, którzy otrzymali towar niezgodny z opisem aukcji lub nie dotarł on do nich w ogóle. W tym drugim przypadku wina musi jednak leżeć po stronie nieuczciwego sprzedawcy. Jeśli winny uszkodzenia czy zgubienia produktu jest przewoźnik, swoich racji dochodzić trzeba w firmie kurierskiej lub w Poczcie Polskiej. Oba podmioty ubezpieczają paczki, a więc wywalczenie odszkodowania nie jest tu sprawą niemożliwą.

Wysokość rekompensaty w ramach POK

Odnieść trzeba się też do wysokości rekompensaty. Górna granica jest tu bardzo wysoka i sprowadza się do 10 000 zł. Właśnie tyle można otrzymać w ramach zwrotu za towar, który nie dotarł lub nie jest zgodny z opisem aukcji. Ponadto poszkodowany kupujący może ubiegać się również o odszkodowanie za koszty przesyłki. W tym przypadku otrzymać można do 100 zł, ale pod warunkiem, że płatności za transakcję dokonano w systemie Allegro Finanse.

Jak ubiegać się o rekompensatę w POK?

Pozostaje odpowiedzieć na pytanie, jak ubiegać się o taką rekompensatę. Sama procedura jest dziecinnie prosta i polega na wypełnieniu wniosku online i dołączeniu do niego potwierdzających oszustwo załączników. Poszkodowany ma na to sześć miesięcy od daty zakupu. Na odpowiedź pracownicy obsługujący system POK mają 30 dni roboczych. Po zaakceptowaniu wniosku środki na konto poszkodowanego przelewane są w ciągu tygodnia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *