Ile wart jest polski rynek E-COMMERCE?
Polski rynek e-commerce przebił już barierę wartości wynoszącą 100 mld PLN, czyli prawie 22 mld euro. Blisko 80% polskich użytkowników Internetu wykonuje zakupy w sieci!
Tak kolosalne przebicie oczekiwań specjalistów zostało spowodowane epidemią covid-19. Jeszcze w 2019 roku szacowano, że maksymalny wzrost wyniesie 80 mld złotych.
W okresie pandemii znacząco wzrosła liczba sklepów internetowych
Dlatego dla firm z branż sprzedających w e-commerce, również zagranicznych, jest jeszcze bardzo dużo do zdobycia w Polsce.
Każdego dnia w Polsce powstaje ponad 30 nowych sklepów internetowych, a na to zapotrzebowanie umiejętnie odpowiadają prywatne i Państwowe firmy kurierskie, których dzienny „pik” wynosi nawet milion paczek.
Zagraniczne firmy są żywo zainteresowane polskim rynkiem – Amazon posiada w Polsce kraju już 9 centrów logistycznych! Zdaniem specjalistów z Lemon-Media, wynika to ze stosunkowo atrakcyjnego kosztowo rynku pracy oraz dynamicznie wzrastającego udziału kanałów internetowych w handlu detalicznym.
Ogólną tendencję wzrostową najlepiej prześwietlić przyglądając się „krajobrazowi magazynowemu” w naszym kraju, który rozwija się nie tylko pod względem liczby obiektów, ale także zwiększenia zapotrzebowania na powierzchnię logistyczną oraz wzrost wymagań co do specyfikacji technicznej, oraz wyposażenia budynków.
W Niemieckim handlu detalicznym prawie połowę wzrostu sprzedaży stanowi właśnie handel internetowy. Jest to powiązane z bardzo wysokim wskaźnikiem komputeryzacji społeczeństwa niemieckiego – ponad 93% niemców ma dostęp do internetu, podczas gdy europejska średnia wynosi 81%.
Jak wielu z niemieckich użytkowników internetu dokonuje zakupów on-line…? Aż 92%! Gdy weźmiemy pod uwagę liczbę ludności tego kraju wynoszącą ponad 83 miliony mieszkańców, to końcowe wyliczenia naprawdę robią wrażenie. W Polsce liczba użytkowników internetu, którzy w przeciągu ostatnich 12 miesięcy zrobili zakupy on-line, wynosi niecałe 80%.
Światowa wartość rynku e-commerce wynosi 717 mld euro, co stanowi liczbę wręcz kolosalną na tle Polski. Jednak od tej wartości o wiele ważniejsza jest ogólna światowa tendencja wzrostowa, która przekłada się także na lokalny rynek. Szczególną szansę dostrzega się w rozwoju usług paczkomatów oraz lepszego przystosowania sklepów internetowych do ruchu mobilnego.