5 najlepszych sposobów na zwiększenie widoczności w internecie
Zwiększenie widoczności online, jest istotne dla wzmocnienia wartości marki firmy. Jest to bardzo pomocne w celu przyciągnięcia większej liczby klientów na swoją stronę internetową. Przed przejściem dalej oraz zrozumieniem co wpływa na poprawę widoczności w Internecie, musimy się dowiedzieć czym ta widoczność jest.
Czym jest widoczność w internecie?
Widoczność Online odnosi się do procesu, w którym potencjalni klienci dotrą do strony w poszukiwaniu rozwiązania swojego problemu.
Gdy mówimy o wzroście widoczności online, oznacza to, że osoby zainteresowane kupnem lub usługą, szukają lokalnego dostawcy i korzystają ze strony www jako jednej z opcji, które otrzymują do wyboru. Zwiększając widoczność dla ogromnej liczby słów kluczowych, docieramy do większej ilości potencjalnych klientów.
Korzyści z widoczności w internecie
– Twoja strona internetowa lub sklep będzie bardzo dobrze widoczny zarówno dla słów kluczowych komercyjnych i niekomercyjnych
– Zawartość strony zostanie udostępniona w social media.
– Wzrośnie liczba wyszukiwań, dla których witryna firmy pojawia się w wynikach wyszukiwania.
– Pozycje dla wszystkich słów kluczowych pójdą w górę, w dłuższej perspektywie.
– Twój ruch z wyszukiwarek wzrośnie wraz ze wzrostem widoczności w Internecie.
– Następuje wzrost sprzedaży.
Proste sposoby, aby zwiększyć widoczność on-line:
1) Blog jest ważny
Twój blog to najbardziej podstawowe narzędzie marketingowe dla małych firm. Twój blog jest miejscem, gdzie możesz zaprezentować swoją wiedzę i stanowić wartość dla grupy docelowej. Więcej treści pomagającej grupie docelowej, oznacza większą widoczność w Internecie. Każdy wpis na blogu traktuj jak oddzielną stronę internetową. Taki wpis będzie miał kolejną okazję do zwiększenia widoczności dla danego wyrażenia kluczowego. Skoncentruj się na co najmniej jednym wpisie na blogu w miesiącu. Pozwoli to zwiększyć widoczność on-line i da awans Twojej witrynie w wynikach wyszukiwania.
2) Podstawy SEO
Możesz tworzyć wysokiej jakości treści oraz korzystać z podstawowych technik optymalizacji pod wyszukiwarki. Pisząc wysokiej jakości treści np. z zastosowaniem odmian pierwotnego wyrażenia kluczowego, poszerzasz liczbę potencjalnych słów kluczowych na które widoczna będzie Twoja strona. Pamiętaj, że każda strona lub wpis musi skupić się na konkretnym temacie oraz powinna być w miarę możliwości unikatowa. Dzięki temu pozycjonowanie strony www będzie znacznie łatwiejsze.
3) Promuj zawartość
Nie musisz sam tworzyć oryginalnej treści, aby być postrzeganym jako główne źródło przydatnych informacji. Możesz znaleźć i udostępniać treści napisane przez innych. W ten sposób będziesz w stanie dostarczyć cenną widzę dla swoich odbiorców/czytelników. Pozwoli to zwiększyć twoją widoczność, jednocześnie wzmacniając swoją reputację jako eksperta.
4) Zapytaj o opinie klientów
Warto skupić się na tym punkcie, aby zwiększyć swoją widoczność w sieci. Chodzi o zachęcenie klientów do zapewnienia lepszych opinii na portalach społecznościowych takich jak Facebook, Google+ itp. Według ostatnich badań, ponad 90 procent klientów przyznało, że na ich decyzje zakupowe mają wpływ opinie z sieci. Zadowoleni klienci są bardzo ważni, dlatego warto się postarać o pozytywną opinię potencjalnego kupującego. Warto również upewnić się, że zadowoleni klienci napiszą opinię.
5) Aktywność w Social Media
Każda firma może skorzystać z aktywności w mediach społecznościowych. Wybór odpowiednich platform dla firmy jest ważny, podobnie jak ważna jest aktywność w tych kanałach.
Pamiętaj, że profile social media pojawiają się w wynikach wyszukiwania bardzo często. Stąd też ważne jest, aby upewnić się, że wszystkie profile społecznościowe są napisane bardzo dobrze i zostały całkowicie wypełnione. Każdy profil powinien zawierać pełne informacje kontaktowe.