6 Sty

Co na zmęczenie?

Tryb życia dużej ilości ludzi w dzisiejszych czasach pozostawia wiele do życzenia jeśli chodzi o względy zdrowotne. Ciągły pośpiech, stresująca praca, nadmiar obowiązków nie wpływają dobrze na nasze organizmy. Takie niezdrowe nawyki mogą doprowadzić do uczucia chronicznego zmęczenia.

Podstawowe zasady efektywnego wypoczynku

Przyzwyczajenie do ciągłego działania pod presją czasu i przewlekły stres mogą doprowadzić do tego, że nasza zdolność do odpoczynku znacznie spadnie. Często po urlopie mimo niewykonywania w jego czasie żadnych obowiązków, wciąż czujemy się zmęczeni. Mogą być temu winne złe nawyki, które doprowadzają do tego, że nasz organizm nie jest w stanie w pełni się regenerować. Podstawowe znaczenie ma nasza higiena snu. Często popełniamy błędy, których nie jesteśmy świadomi, a które mogą znacznie poprawić jakość naszego życia. Pierwszą zasadą jest to, że nasz sen powinien być regularny. Postarajmy się kłaść zawsze o tej samej porze i wstawać również o jednej godzinie. Pozwoli to naszemu organizmowi utrzymać odpowiedni rytm dobowy. Starajmy się także przed snem nie korzystać z urządzeń elektronicznych – nie patrzmy w telefon, nie oglądajmy telewizji czy nie siedźmy przed komputerem. Ważne jest bowiem, aby wieczorem wyciszyć się i zrelaksować. Przed snem przewietrzmy pomieszczenie, w którym będziemy spać i zadbajmy o to, aby nie było w nim w nocy zbyt gorąco. Za wysoka temperatura nie będzie działała dobrze na nasz organizm. Ważne jest także, aby w ciągu dnia jak najmniej czynności wykonywać w łóżku. Nasz mózg będzie wtedy kojarzył łóżko jedynie ze spaniem, a dzięki temu łatwiej będzie nam zasnąć.

Niedobór magnezu a zmęczenie

Magnez to pierwiastek, który pełni bardzo wiele ważnych funkcji w naszym organizmie. Na jego niedobór narażone są często właśnie osoby, które zmagają się z przewlekłym stresem. Zbyt niski poziom magnezu w naszym organizmie daje objawy takie jak ciągły ból głowy, chroniczne zmęczenie, senność, drżenie powiek, problemy z koncentracją i pamięcią. Osoby, które mają problem z przyswajaniem magnezu mogą łatwo uzupełnić jego braki, stosując odpowiednie suplementy diety, takie jak Solgar Magnez, Aspargin czy Neomag. Preparaty takie nabędziemy bez recepty w każdej aptece, jednak przed zdecydowaniem się na ich stosowanie warto skonsultować to z naszym lekarzem.

Jedna myśl na temat “Co na zmęczenie?

  1. Na zmęczenie dla mnie jest po prostu położenie się wcześniej spać. Sen jest najlepszym lekarstwem, a spacer przed snem jest jeszcze lepszym sposobem na szykie usnięcie i pozbycie się zmęczenia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.