14 marzec

Dlaczego warto ćwiczyć w siłowni? 5 najważniejszych zalet!

Ćwiczenie w siłowni ma swoich miłośników, jak i przeciwników. W próbach przekonania się do siłowni z pewnością nie pomaga fakt, że wokół ćwiczeń z ciężarami narosło wiele mitów. Jedni wierzą, że to wybór tylko dla już wysportowanych, inni, że ćwicząc na siłowni, nienaturalnie rozbudują mięśnie.

To wszystko oczywiście nieprawda, odpowiednio dobrane ćwiczenia na siłowni mogą sprzyjać osiągnięciu każdego celu sylwetkowego i sprawnościowego. Nie ma też przeciwwskazań, aby osoby początkujące korzystały z siłowni! Oto, jakie zalety niesie za sobą ćwiczenie na siłowni!

Dostęp do różnorodnego sprzętu

Na siłowni masz dostęp do znacznie większej ilości narzędzi, za pomocą których możesz zbudować swoje ciało, niż w domu. Co więcej, ich różnorodność nie kończy się jedynie na ilości maszyn, ale także na ich obciążeniu. Dzięki temu możesz wszystkim partiom mięśni poświęcić odpowiednio dużo uwagi i w łatwy sposób zwiększać swój poziom zaawansowania. Z tego powodu, jeśli zależy Ci na nieustannym rozwoju, siłownia będzie najlepszą opcją. Trudna na niej o stagnację, zawsze jest coś, co można udoskonalić.

Ćwiczenie pod okiem profesjonalisty

Na siłowni zwykle znajduje się osoba doglądająca ćwiczących, która świetnie zna mechanizm działania poszczególnych urządzeń. Dzięki temu nawet jeśli jesteś nowicjuszem w ćwiczeniu na siłowni, to nie zostajesz sam z maszynami. Zawsze jest ktoś, kogo można zapytać o dowolną rzecz. Poza tym na siłowni ćwiczysz z innymi ludźmi, których także możesz poprosić o pomoc w razie potrzeby. To właśnie to otoczenie sprawia, że ćwiczenia w siłowni są bezpieczniejsze niż ćwiczenie z ciężarami samemu. Na wielu siłowniach można także skorzystać z zajęć z trenerem za dodatkową opłatą. To szczególnie dobry wybór dla osób, które mają konkretny problem np. z jedną partią ciała, którego nie są w stanie sami rozwiązać.

Mocne mięśnie, stawy, kości

Choć siłownia kojarzy się przede wszystkim z rzeźbieniem sylwetki i pracą nad siłą, to ma ona także szereg korzyści zdrowotnych. Siłownia ćwiczy wszystkie mięśnie, w tym mięsień sercowy. Jest więc doskonałym sposobem na zadbanie o układ krążenia. Osoby ćwiczące na siłowni mogą pochwalić się także zdrowszymi, mocniejszymi stawami i gęstszymi kośćmi. Z tego względu jest aktywność polecana także starszym osobom. Nawet lekkie ćwiczenie z obciążeniem może uchronić przed zawałem serca czy osteoporozą.

Większa odporność i mniejsza masa ciała

Siłownia w oczywisty sposób pozwala także na utrzymanie odpowiedniej masy ciała, tym samym zapobiegając otyłości i chorobom, jakie za sobą niesie. Mimo iż rozbudowujące się mięśnie stają się cięższe, to jednocześnie regularne ćwiczenia pozwalają pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej. Ciało staje się smukłe i jędrne. Dzięki regularnym ćwiczeniom na siłowni wzrasta także odporność organizmu, ale tylko jeśli pilnujesz przy tym odpowiedniej ilości czasu na regenerację i nie zaniżasz podaży kalorii.

Mniej stresu, więcej endorfin

Siłownia pozwala na poradzenie sobie ze stresem, nie tylko poprzez wyrzucenie go z siebie za pomocą aktywności, ale także w długofalowej perspektywie. Ćwiczenia w siłowni sprawiają, że rośnie poczucie sprawczości i samodyscyplina, tym samym bardziej w siebie wierzysz, a to prosta droga do stresowania się w życiu mniej. Ruch to także sposób na poprawę humoru. Podczas aktywności ciało produkuje więcej endorfin, zwanych również hormonami szczęścia. To właśnie z tego względu po zakończonym treningu stajesz się weselszy i masz więcej energii do działania. To również dlatego ciężko porzucić nawyk regularnego ćwiczenia, ponieważ po jakimś czasie, organizm kojarzy go z uczuciem szczęścia!

Autor artykułu
Współautorem publikacji jest Hotel Bristol w Busku Zdrój – luksusowy hotel ze strefą SPA i Medical Center.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.