23 paź

Jak opisywać produkty spożywcze? Podpowiadamy!

[REKLAMA]

Chcesz uruchomić nową linię produkcyjną i potrzebujesz przemyślanego systemu znakowania towaru? Musisz stawić czoła licznym regulacjom prawnym, jakie dotyczą produktów żywnościowych? Przedstawiamy poradnik, dzięki któremu poznasz najważniejsze zasady opisywania artykułów spożywczych. Podpowiadamy, jak spełnić normy ustawowe i wykorzystać etykiety termiczne jako element strategii marketingowej.

Gdzie zamieszczać informacje o artykułach żywnościowych?

Potrzebujesz etykiety, która sprosta trudnym warunkom łańcucha dystrybucji? Zastanawiasz się, który producent etykiet termicznych podoła wyzwaniu? Zanim zaczniesz wertować oferty, zastanów się w pierwszej kolejności, gdzie umieścić elementy znakujące.

Te kwestie reguluje Rozporządzenie (UE) nr 1169/2011 w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności, które wymusza umieszczanie danych bezpośrednio na opakowaniach jednostkowych. Każdy kupujący musi mieć możliwość zapoznania się ze specyfiką wyrobu i przydatnością do spożycia w swoim ojczystym języku.

Składając zamówienie u producenta etykiet termicznych, zwracaj szczególną uwagę na czytelność przekazu. Parlament Europejski wymaga, aby opis produktów przeznaczonych do spożycia był zrozumiały, wyraźny i odporny na uszkodzenia mechaniczne.

Skontaktuj się z zaufaną firmą i dobierz proces wytwarzania elementów znakujących do specyfiki Twojej działalności.

Opis produktów spożywczych — jakie elementy musi zawierać?

Wspomniane powyżej rozporządzenie obowiązuje zarówno sprzedawców internetowych, jak i przedsiębiorców w modelu stacjonarnym. Zanim wybierzesz producenta etykiet termicznych, poznaj kluczowe elementy, których nie może zabraknąć w opisie. Artykuły żywnościowe dopuszczone do obrotu muszą przekazywać następujące informacje:

  • nazwa produktu,
  • wykaz składników bazowych i substancji pomocniczych,
  • termin przydatności do spożycia,
  • dane producenta,
  • ilość sztuk w opakowaniu lub waga netto,
  • warunki przechowywania,
  • kraj pochodzenia,
  • informacje o wartości odżywczej.

Producent etykiet termicznych uwzględnia potrzeby przedsiębiorcy na etapie doboru technologii druku. Niektóre firmy oferują również wsparcie przy tworzeniu projektu graficznego. Umieszczenie wszystkich wymaganych informacji na niewielkiej przestrzeni jest sporym wyzwaniem. Skorzystaj z pomocy ekspertów, a zapewnisz sobie legalny i atrakcyjny wizualnie system znakowania.

Producent etykiet termicznych

Jeśli chcesz uzyskać niezależność i na bieżąco tworzyć opisy produktów, wybierz usługi producenta etykiet termicznych. Nowoczesne systemy znakowania pozostają niezwykle cenne dla sklepów wielkopowierzchniowych czy dużych zakładów wytwórczych, gdzie dynamika procesu produkcji uniemożliwia stosowanie tradycyjnych technik.

Tworzenie opisów towaru za pomocą specjalnych taśm termotransferowych przyczynia się do ograniczenia kosztów eksploatacyjnych. Skorzystaj z wielu możliwości, jakie kryje w sobie metoda nadruku cieplnego. Wejdź na stronę drukarni AZ-Color i zamów gotowe rozwiązania, które będą solidną bazą pod nadruk informacji wymaganych przez prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *