23 sty

Raport na temat rynku opakowań kartonowych

[REKLAMA]

W ramach badań rynkowych agencji o nazwie Transparency Market Research, powstał raport pt. „Paperboard Packaging Market – Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2016 – 2024”. Opisuje on różne trendy zachodzące na rynku opakowań kartonowych. Według poszczególnych analiz, w 2015 roku rynek ten wart był ponad 120 mld. dolarów. Zgodnie ze szczegółowo omówioną prognozą, do roku 2024 jest wartość wzrośnie o ponad 100 mld. dolarów. Taki stan rzeczy wynika nie tylko z ogromnych zalet i praktyczności kartonu, ale również z powodu sporego zapotrzebowania na tego typu towar.

Kto i dlaczego korzysta z opakowań kartonowych?
Z atutów kartonu korzystają przede wszystkim firmy sprzedające swoje produkty w dużych ilościach. Z ich punktu widzenia tektura jest nie tylko bardzo mocnym i lekkim materiałem, ale również uniwersalnym i jednocześnie oszczędnym rozwiązaniem problemu z pakowaniem towaru. Ze względu na gładką powierzchnię pozwalającą na bezproblemowe dodanie wydruku wysokiej jakości, karton jest doskonałym nośnikiem informacyjnym i odpowiada za dodatkową promocję oraz reklamę marki.

Każdy producent kartonów oferuje opakowania zrównoważone pod względem ekologicznym, ponieważ zdecydowana większość z nich poddawana jest recyklingowi, a tym samym wykorzystywana powtórnie. Jest to zauważalne zwłaszcza w porównaniu do opakowań wykonanych z tworzyw sztucznych, szkła czy metalu, które dodatkowo często zawyżają cenę produktu. Wraz z popytem na bardziej zrównoważone i tańsze opakowania, rośnie również wzrost ich udziału na rynku. Każdy producent opakowań kartonowych dba o to, żeby jak najlepiej dopasować się do wymagań właścicieli firm i pozostałych konsumentów, oczekujących produktu nie tylko wysokiej jakości, ale również solidnie zapakowanego.

pudelka-kartonowe-produkcja

W jakich dziedzinach i gdzie najczęściej wykorzystuje się karton?
W 2015 roku na światowym rynku opakowań kartonowych największy udział miał przemysł spożywczy. Dział ten rozwija się zdecydowanie najszybciej, a karton pozostaje jednym z najczęściej używanych materiałów do pakowania żywności i napojów. Według raportu przygotowanego przez Transparency Market Research, w kolejnych latach rynek opakowań kartonowych napędzać będzie coraz więcej dziedzin. Oprócz zastosowania w przemyśle kosmetycznym, odzieżowym czy obuwniczym, karton znacznie spopularyzuje się również w segmencie sprzedaży internetowej, bezpośrednio wpływając na rozwój e-handlu.

Zdecydowanie największy popyt na opakowania kartonowe w 2015 roku, miał miejsce w Regionie Azji i Pacyfiku. Obecnie nic nie wskazuje na to żeby sytuacja ta miała się zmienić. Wraz z rynkiem Ameryki Łacińskiej, to właśnie ten region jest obszarem najszybciej rozwijającym się pod względem ekspansji e-handlu oraz przemysłu kosmetycznego i zajmującego się artykułami higieny osobistej. Znaczenie ma również silny przemysł spożywczy w takich krajach jak Chiny, Japonia czy Indie, które w znacznym stopniu napędzać będą najbliższe światowe zapotrzebowanie na opakowania kartonowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *