24 listopad

Aktywnie po zdrowie

Nie bez powodu mówi się, że ruch to zdrowie, którego nie zastąpi nam nawet najzdrowsza dieta. To właśnie przez wysiłek fizyczny zostają pobudzone mięśnie, przemiana materii, krążenie i usprawnia się funkcjonowanie całego organizmu. Niektóre osoby stronią od sportu, co jednak wiąże się dla nich z szeregiem negatywnych konsekwencji. Jeśli chcemy cieszyć się dobrym samopoczuciem zdrowiem, warto regularnie się ruszać, nie trzeba od razu biegać ani jeździć na rowerze przez kilka godzin dziennie. Nawet karnet na siłownię nie jest koniecznością. Czas najwyższy skończyć z wymówkami i zacząć dbać o kondycję swojego ciała.

Dlaczego warto uprawiać sport? Poznaj główne korzyści

Korzyści płynące z uprawiania sportu widoczne są już praktycznie od razu, a dłuższej perspektywie czasu pojawiają się kolejne. Aktywność fizyczna to świetny sposób na zredukowanie stresu, rozładowanie napięcia, oczyszczenie umysłu. Lepsze dotlenianie komórek przekłada się na klarowniejsze myślenie, poprawę koncentracji. Znika ospałość, poprawia się nastrój, można poczuć zastrzyk energii. Tego wszystkiego doświadczamy już podczas uprawiania sportu. Regularne ćwiczenia przyniosą kolejne benefity, które pojawią się po kilku tygodniach. Można wtedy odnotować wyraźną poprawę przemiany materii, organizm lepiej będzie przyswajał węglowodany z pożywienia, zmniejszy się ryzyko rozwoju insulinooporności i cukrzycy.

Ruch sprzyja zachowaniu smukłej sylwetki i obniżeniu masy ciała. Pozbywamy się nadprogramowych kilogramów, tkanki tłuszczowej. Zwiększa się z kolei masa mięśniowa i kostna. Najlepiej działają ćwiczenia siłowe, które chronią w dużym stopniu przed osteoporozą. Poprawa krążenia w wyniku aktywności fizycznej pozwala zabezpieczyć się przed różnego typu schorzeniami układu sercowo-naczyniowego. Niezależnie od tego, na jakie ćwiczenia się zdecydujemy, regularne ich wykonywanie obniży ciśnienie tętnicze krwi, przez co będziemy mniej narażeni na choroby sercowo-naczyniowe. Kolejną zaletą uprawiania sportu jest wzmocnienie układu odpornościowego, czyli mniejsza podatność na infekcje. Poprawia się wygląd sylwetki, ciało staje się bardziej gibkie, napina się skóra, zarysowują mięśnie. Uprawianie sportu to skuteczny sposób na zwiększenie siły mięśniowej, wzrost wytrzymałości i szybkości.

Jak bezpiecznie uprawiać sport?

Prawdą jest to, że sport to zdrowie, ale z aktywnością fizyczną nie można przesadzać. Musi być ona dobrana do naszych indywidualnych możliwości. Znaczenie ma wiek, płeć, stan zdrowia. Trzeba mieć na uwadze to, że wysiłek fizyczny sam w sobie stanowi obciążenie dla organizmu, jest czynnikiem stresogennym. Zbyt intensywne uprawianie aktywności fizycznej niesie za sobą poważne zagrożenia. Warto zacząć od zrobienia panelu podstawowych badań i wykluczyć ewentualne przeciwwskazania do uprawiania konkretnego sportu. Niezwykle istotne jest także to, aby opanować najpierw dobrz technikę, co uchroni nas przed brakiem efektowności ćwiczeń i ryzykiem kontuzji.

Sklep sportowy
Zamów ochraniacze, stabilizatory i suplementy diety dla sportowców w sklepie NowoczesnySport.pl.

Jedna myśl na temat “Aktywnie po zdrowie

  1. Super, bardzo dobre rady. Aktywność fizyczna jest bardzo ważna, ale należy pamiętać o stosowaniu ochraniaczy. Wtedy spokojnie możemy zająć się robieniem wyników i osiąganiem coraz to lepszych rezultatów 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.